zaterdag 10 september 2016

kiem uurtje

Ik was afgelopen maandag voor het eerst (en het laatst) naar het kiem uurtje geweest. Dit is een groep die bijeenkomt in het wijkcentrum. Je kunt daar een luisterend oor en ondersteuning krijgen bij zaken zoals sociale contacten, psychische gezondheid, daginvulling etc. Aangezien ik afgekeurd ben en daardoor veel tijd over heb, dacht ik dit eens uit te proberen.
Er zaten veel mensen met een hoop psychische bagage (verslaving, gepest in het verleden). Wat mij vooral weer op viel is dat de groep, die eerst aan tafel zat, de rest van de middag buiten stond te roken ( inclusief ik natuurlijk) en niet weinig. Volgens mij gaan veel rokers meer roken als ze met een andere roker staan te praten. Ik in ieder geval wel. Ja als je die zware verhalen over jezelf verteld, dan heb je wel een sigaret nodig :)  Dit maakt het in ieder geval weer duidelijk hoe moeilijk het voor deze groep mensen is om een rookvrij leven te leiden.
Ik ga in ieder geval niet meer terug naar die groep. Ik merk dat ik voortaan toch meer behoefte heb aan positieve energie en geen ellende meer. (en niet thuis kom met een asbak in mijn mond).

Het Kiemuur 

Voor mensen die toch geïnteresseerd zijn:  www.kiemuur.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten