zaterdag 3 september 2016

Daar ga ik

Nou daar ga ik dan. Voor het eerst in mijn leven bloggen. Eerst ff de feiten: ik heb een behandelde borderline stoornis, fybromyalgie en een rugbeperking, daardoor duurzaam afgekeurd.
Voor de rest gaat alles goed met mij :)

Ik maak dit blog, omdat ik vind dat er erg weinig aandacht is voor mensen met een psychische beperking die graag rookvrij willen leven. Ik noem het ipv stoppen met roken, rookvrij leven, dat klinkt positiever voor mij, want bij het woordje "stoppen", krijg ik al een allergische reactie.

stoppen+met+roken%3A+STOP+ROKEN+verkeersbord+tegen+de+heldere+blauwe+hemel

Ik ervaar zelf met mijn emotieregulatie (borderline) stoornis, dat het extra moeilijk is om rookvrij te leven. Alleen al het denken daaraan, roept bij mij veel angst op. Ik denk dat ik bepaalde situaties in het leven en de daarbij behorende emoties niet aan kan zonder mijn "maatje" de sigaret.

Ik heb al 1001 stoppogingen op mijn naam staan en velen met mij.  Volgens mij had ik in het guinness book of records gestaan als dit had gekund. Alles geprobeerd; laseraccupunctuur, gewone accupunctuur, nicotinepleisters, nicotinekauwgom, zuigtabletten, boek van Allen Car en dan de pogingen zonder hulpmiddelen.

Dan heb je ook nog mensen die zeggen 'het zit tussen je oren'. Weet je wel hoe ingewikkeld je hersenen zijn, mens (vaak niet-rokers)!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten