maandag 5 september 2016

hilarisch

Het volgende vindt ik echt hilarisch. Ik heb gisteren de Quit now app gedownload. Dit is een app waar in bijgehouden wordt hoeveel geld en tijd je hebt bespaard, bij een bepaalde tijd 'niet roken'.
In die app zit ook een reset button. Die button gebruik je om je stopdatum en het tijdstip van stoppen in te vullen. Het hilarische is het woordje 'reset', daarin wordt al de mogelijkheid gegeven om je stopdatum ieder keer te veranderen. Voor mij heel herkenbaar ha,ha. Als ik die button de afgelopen 20 jaar had gebruikt, was hij al helemaal lam geweest hi,hi.

Ja al 20 jaar denk ik aan stoppen met roken (hoe zo obsessie). Het langste wat ik in die jaren ben gestopt is 2 maanden. Dit met de cursus van de GGD. Buiten de stoppen met roken artikelen, die ik al heb genoemd, heb ik dus ook de cursus bij de GGD gevolgd en een mindfulnesscursus. Nou ik kan je wel vertellen, dat tegen die drang naar roken, niet valt op te mediteren.

Zen.nl mediteren leren

Ook dacht ik; als ik zin heb in een sigaret neem ik een wortel, ga ik wandelen, ga ik zingen of ik ga de hond aaien. Nou zou de hond dat niet erg vinden, want dan zou ze heel de dag op schoot mogen zitten ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten